Kranio-Sakral terapi

Klinik Kropogindrestyrke



Kranio-Sakral-terapi er en meget skånsom behandling, til at befri kroppen for de spændinger, der skævvrider vores knogler i kraniet, nakke, ryg og lænd.


Dårlige vaner er ofte årsag til, at ryg og nakke området er fyldt med spændinger og derved bliver skævt, hvilket giver smerter.


De dårlige vaner kan f.eks. være:

• Forkert siddestilling. Man falder sammen i lænden eller hoved holdes på plads af spændte nakkemuskler.

• Overstrakte knæ. Dette giver øget svaj i lænden.

• Stress, travlhed eller angst. Kroppen er klar til kamp eller flugt og skulderne trækkes op.


Andre årsager til, at kroppen bliver skæv og du har smerter, kan stamme fra et fald, et slag eller et biluheld (f.eks. piskesmæld) disse årsager kan ligger flere år tilbage, men først give dig smerter nu.


Hvis du er meget svajrygget kan organerne i maven blive presset sammen og du kan få fordøjelses- eller underlivsproblemer. Har du tendens til at være pukkelrygget eller falder meget sammen i overkroppen, risikerer du at få hjerte- lungeproblemer.


Hvis kranieknoglerne er forskubbede, kan de give forskellige symptomer, så som dårlig koncentrationsevne, indlæringsproblemer, svimmelhed, skævbid, psykiske problemer og migræne for blot at nævne nogle enkelte.


Centralnervesystemet er kroppens computer, som sikre, at kroppen helbreder sig selv, hvis muligheden er til stede - dvs. at kranie, rygsøjle, korsben og haleben sidder rigtigt i forhold til hinanden.


Kranio-Sakral-terapi er en skånsom behandling. Det betyder, at jeg med blide tryk løsner spændinger ved kranieknoglerne, i nakke, i mave-bryst området og langs rygsøjlen. Knogler som er trukket skæve, kan ikke komme på plads, før muskler og bindevævet er løsnet.


Vi samarbejder i forhold til, at du opnår en smertefri krop.

• jeg sætter med behandlingen en proces i gang, for at rette din krop op og

• du arbejder videre med, at ændre dårlige vaner og derved mindske spændinger, så kroppen kan forblive ret.


Du får nogle øvelser / inspiration til, hvordan du selv kan ændre dine vaner samt arbejde på, at forebygge muskelspændinger og derved bevare dit skelet i den anatomiske rigtige form.